هاست اشتراکی چیست ؟

هاست اشتراکی چیست

همه افراد جامعه روزانه به منظور رسیدگی به امور متفاوتی مانند خرید آنلاین ، یافتن پاسخ یک سوال ، انتقال اطلاعات در فضاهای اجتماعی تحت وب و …از سایت های داخلی و خارجی بازدید می کنند؛ در واقع تکنولوژی باعث شده تا همه امور به وب وابسته باشد و حجم عظیمی از داده ها به این روش منتقل شده و ترافیک بالایی را به وجود آورند. اما این حجم از اطلاعات مانند تصاویر، متون ، فایلهای مختلف ، تنظیمات مربوطه ، ابزار راه اندازی سایتهای مختلف و … در کجا ذخیره سازی و مدیریت می شود؟

هاست چیست ؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید به تعریف سرور بپردازیم .

سرور، فضایی برای ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات موجود در سایت است .(جایگاهی که به شما اجازه استفاده از فضای وب را می دهد) ؛ سرورمجازی با سخت افزار خاص خود در اختیار شرکت های ارائه دهنده هاست قرار دارد که می توانند چندین هاست را بر روی یک سرور داشته باشند و به افراد متقاضی بخشی از سرور را اختصاص دهند . در این حالت منابع یک سرور بین چند فرد متقاضی تقسیم بندی می شود .

تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی مجازی :

هاست های تحویل شده با پنل مدیریتی که در اختیار مشتریان قرار داده می شود فقط می توانند به تنظیمات محدودی دست پیدا کنند و نمیتوانند به تنظیمات سرور مجازی بصورت اختصاصی دسترسی داشته باشند . البته در شرکت های هاستینگ این امکان فراهم است تا فردی که بصورت تخصصی نمی تواند تنظیمات مربوطه را انجام دهد توسط یک پنل ساده ، سایت خود را مدیریت کند .

سایت هایی که حجم ترافیک کمتری دارند به راحتی میتوانند از هاست های محدود خریداری شده استفاده کنند اما در صورتیکه حجم ترافیک بسیار بالایی برای یک سایت نیاز باشد می بایست از سرور اختصاصی مجازی استفاده گردد ؛ سرور های مجازی قابلیت این را دارند که تا حداکثر توان منابع سایت مذکور را پشتیبانی کند .

مزایای هاست اشتراکی :

  • به دلیل تقسیم منابع یک سرور هزینه ای که برای هاست اشتراکی در نظر دارید قائدتا بسیار کمتر از سرور اختصاصی می باشد .
  • تامین امنیت و نگهداری بر عهده شرکت ارائه دهنده هاست می باشد و نیاز به بالابردن مهارت و اطلاعات در این زمینه نمی باشد. با این شرایط استفاده کننده با خیالی آسوده می تواند به کار خود ادامه دهد .
  • افزایش ترافیک سایت، باعث کاهش سرعت دیگر سایت های داخل سرور شده و ممکن است باعث بروز کندی و قطعی شود . در نتیجه برای سایت هایی با بازدید کمتر مناسب می باشد .
  • وجود بیش از یک دامنه در هاست مختص کاربر ، براین اساس هر کاربر می تواند با خرید یک هاست دامنه های متفاوتی را در پنل مدیریتی داشته باشد .
  • در هر مرحله از کار خود می توانید هاست خود را به مشخصات بالاتر ارتقا دهید .

 

اشتراک گذاری مطلب در
دیدگاه های کاربران درباره این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابهی که ما پیشنهاد می کنیم